Projektový týden - AI

Projektový týden

V týdnu od 13.-17. 10. se na našem gymnáziu konal Projektový týden, v rámci něhož se žáci kvinty, sexty a septimy vzdělávali ve smíšených skupinách. Pod vedením pedagogů letos proběhlo 5 projektů. Shrnutí z celého týdne si můžete přečíst níže:

Za hranice každodennosti II

Projekt Za hranice každodennosti pod vedením pana učitele Staňka se věnoval snům, magii a netradičním způsobům, jak člověk může vnímat svět kolem sebe. Zkoumali jsme stav vědomí zvaný „hemi-sync“, sdíleli vlastní sny a učili se dívat na realitu z jiného úhlu. Součástí byly tematické filmy, diskuse i venkovní pozorování. Projekt nám přinesl poznatky, které běžná výuka obvykle nenabízí.

Výroba školního kalendáře

Projekt paní učitelky Malotínové byl vyhrazen kresbě kalendáře, kterému letos připadlo téma „přebaly alb”. První tři dny každý pilně pracoval na svém příslušném měsíci. Tato činnost nás stála spoustu preciznosti, námahy a trpělivosti, proto se ke čtvrtku a pátku vztahoval odlehčenější program. Všichni jsme si vyzkoušeli plstění (tj. zpracovávání vlny pomocí jehly), zkoukli krátký film o pointilismu a na závěr týdne si vysloužili návštěvu jak ašského muzea, tak místní galerie. Projekt nás tedy obohatil nejen spokojeností s krásným výstupem, ale i kulturou.

Netradiční sporty

Během projektu Netradiční sporty jsme se pod vedením paní učitelek Horké, Soukupové a Wimmerové věnovali sportovním aktivitám, které, jak už název napovídá, nebyly úplně běžné. Vyzkoušeli jsme si squash, discgolf, kuželky, snooker i šipky a nacvičili jsme sestavu se švihadlem. Celý týden jsme si skvěle užili a poznali sporty, ke kterým se ve škole běžně nedostaneme.

Digitální mapa školy 

Projekt Digitální mapa školy pod vedením Mgr. Terezy Wimmerové byl zaměřen na vytvoření digitálního půdorysu a schématu areálu našeho gymnázia. Na začátku jsme se věnovali návrhu a sjednocení vzhledu šablon, aby výsledek působil přehledně a jednotně. Zároveň jsme připravovali ruční nákresy tříd, chodeb a jiných prostorů, které sloužily jako podklad pro další práci. V následujících dnech jsme již pracovali v digitálním prostředí, v němž jsme podle připravených návrhů schéma postupně vytvářeli a dolaďovali detaily. Výsledkem našeho celotýdenního úsilí je graficky zpracovaná digitální mapa Gymnázia Aš, která zachycuje rozmístění všech učeben, chodeb i venkovních prostorů školy.

AI a automatizace: chytrý parťák do školy i života

Projekt AI a automatizace proběhl pod vedením pana ředitele Jelínka a jak lze z názvu vyčíst, zaměřili jsme se na umělou inteligenci a její různá využití. Začátkem týdne jsme si ukázali a porovnali chatboty, ve středu nám byla představena automatizace a v posledních dnech jsme pracovali na vlastních mini-projektech, v nichž jsme využili nástroje z předchozích dnů. Své výsledky jsme pak v pátek odprezentovali před ostatními žáky. 

Podle zpětných vazeb studentů bylo všech 5 dní velmi naplňujících a přínosných. Žáci Projektový týden nebrali jen jako uvolnění z výuky, ale také jako příležitost nahlédnout pod pokličku tématům, které se v každodenní výuce nevyskytují. Nadšení zúčastněných gymnazistů je tudíž důkazem, že i takovéto události mají mezi studenty úspěch a jsou pěkným zpestřením školního vyučování.

Redakce Gymnázia Aš